Brev:
Grød og hård mave, 4 1/2 måned
15. december 2006
Alder:
4 mdr.
Grød og hård mave, 4 1/2 måned
Kære Helen.
Jeg synes snart ikke jeg laver andet end at stille dig spørgsmål hver anden dag, men der dukker jo altid et eller andet op med de små!
Min søn er lige startet op med grød og har i den forbindelse igen fået hård mave. Han skal presse længe for at der kommer lidt ud og det første er knoldet. Jeg har talt med egen sp mht. sveskemos, hun mente jeg skulle bruge laktulosen i stedet, men så er mit spørgsmål nu om jeg skal bruge det nu eller om jeg skal vente til der slet ingen afføring kommer...?
Jeg har haft store problemer med at få vand i ham, men jeg har nu fundet ud af at han gerne vil tage lidt lunt vand af hans alm. flaske i sengen når han bliver puttet. Jeg har prøvet med snapseglas, kop, tud, flaske, men det står ud som et springvand, jeg tænker dette dog bare er en tilvænningsfase?! (han drikker mere og mere af flasken når han bliver puttet!
Er det ok at han får det når han bliver puttet i stedet for under måltidet? Han bliver selvfølgelig tilbudt vand under maden også!
Jeg tænker lidt på at de fleste grøntsager jo hovedsageligt består af vand, vil det derfor være bedre for hans mave at lave grøntsags mos til ham end grød..?
Jeg laver rismels-grød med grøn all.
Hans dag ser således ud:
6: Får flaske 200 ml. Grøn all. sover videre til 10-11 tiden
ca. 10: Grøn all 200 ml.
12.30: powernapper 45 min. cirka
13.30: Hj. Risgrød (ca. ti skeer) efterfulgt af 150ml grøn.
15.30: sover til ca. 18
18: vågner hvor han igen får grød og grøn all som ovenstående.
19.30: sover en time til halvanden.
21.30: 200ml grøn
22- 22.30: puttes
23: Sover som en sten:)
Vi arbejder meget på at rykke hans søvn, så han kan komme tidligere i seng, vi har skubbet det et par timer allerede, et skridt af gangen..hehe:)
Men ser det ellers ok ud?! Han får cirka 100-150 ml vand i døgnet (i går og i dag), er det for lidt stadig!?
Jeg har givet ham en smule sveskemos i dag, bare lige for at prøve om det kan hjælpe! Grøden gled noget nemmere ned..hihi:0)
Han måler 69 og vejer 9 kilo!
På forhånd tak for alle dine gode svar!!! Og rigtig god jul:)
Med venlig hilsen
Christel